Proč lidé využívají staré technologie?

Gramofony
 Mnohým lidem to může připadat divné, jelikož dnes již pomalu umírá i trend CD nosičů, ale gramodesky jsou stále v módě. Jistě jste při nákupech v elektrech nebo obchodech s cédéčky narazili na gramofony či samotné desky, dokonce i současných interpretů. Sice si mnoho z vás pamatuje že gramofonové desky šuměly, přeskakovaly a když jste si je přehrály mnohokrát, tak po nějaké době je už nebylo pořádně možné poslouchat, ale i tak mnohokrát přesahovaly zvukovou kvalitu cédéček či MP3 souborů. Dnes se navíc gramofonové přehrávače vyrábí tak, aby desky nepoškozovali.
deska do gramofonu
Fotoaparáty
Jistě jste si při výletech na turisticky frekventovaná místa všimli že mnoho lidí fotí na staré fotoaparáty na kinofilm. V dnešní době sice již můžeme v dobré kvalitě fotit i na mobil tolik fotek, kolik jen chceme (nebo spíš kolik unese paměťová karta), ale i tak to stále nedosahuje kvalit staré dobré filmové suroviny, která nejenže lze naskenovat kdykoliv do stávající digitální kvality, ale také má specifické barvy snímaní světla. Navíc typické filmové zrno, barvy a nestabilita materiálu (musíte si dávat pozor, aby se film neosvětlil a také si musíte dobře rozmyslet co vyfotíte, abyste filmem neplýtvali). Díky jejich oblíbenosti dnes analogové fotoaparáty stále vyrábí mnoho firem, dobrým příkladem je například Lomo nebo Kodak.
foťák u stehna
Kamery
S kamerami je to prakticky stejné jako s fotoaparáty, až na to že kamery jsou dražší. Nejenže na staré filmové kamery natáčí i velcí režiséři jako jsou například Quentin Tarantino nebo Christopher Nolan (ti ale natáčí na pro amatéry nedostupné kamery na 70mm filmový pás), ale také nově již výše zmíněná firma Kodak začala vyrábět nové Super8 kamery, které téměř nepřežily 90. léta, kdy nastoupily kazetové a po nich obyčejné digitální kamery.
stará kamera
V českých zemích se na film natáčí poměrně těžce, jelikož se zavírá mnoho laboratoří, které filmy vyvolávaly a navíc jsme byli ve východním bloku, takže se zde v případě super8 kamer využíval východní double8 formát (film o šířce 16mm, z kterého se natočí jedna polovina, následně se film otočí a natočí se druhá polovina), který moc firem dnes nevyvolává, takže se na něj dá vlastně točit jen černobíle, protože to je jediný film, který je u nás k sehnání. Na západě se ale dá točit i barevně, protože normální super8 v kazetách tam prodávají poměrně levně. Na další amatérský 16mm formát se dá točit barevně jednodušeji, jelikož ten byl všude stejný, ale kamery a filmy do nich jsou alespoň trojnásobně dražší.